مهرماه و میهمانان ایرنا

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه آن در ادامه فعالیت‌های خبری و رسانه‌ای خود با دعوت از صاحبنظران و مسئولان دغدغه‌های مردم را با نگاهی کارشناسانه واکاوی کرده است.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه آن در کنار وظیفه ذاتی و رسانه‌ای خود میزبان مسئولان و کارشناسانی بود که با حضور در دفاتر و نمایندگی های ایرنا به واکاوی چالش‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات شهروندان پرداختند.

تا کنون پنج شماره از مشروح بازدید و میزگردهای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و مراکز تابعه در ماه‌های اردیبهشت، خرداد، تیر، مرداد و شهریورماه در خروجی روابط عمومی ایرنا منتشر شد.

آنچه در ذیل می آید مشروحی از میزگردها، بازدید و گفت وگو با میهمانان ایرنا در سازمان مرکزی، مراکز و دفاتر استانی در مهرماه سال ۱۴۰۳ است:

مهرماه و میهمانان ایرنا

«فاطمه مهاجرانی» سخنگوی دولت با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی از بخش های مختلف ایرنا بازدید و در جریان روند تولید و انتشار خبر قرار گرفت و ضمن دیدار و گفت و گو با «حسین جابری انصاری» مدیرعامل ایرنا به تحقق شعار دولت مبنی بر شنیدن صدای بی صدایان تاکید کرد و گفت: با برگزاری جلسات مشترک هماهنگی با سخنگویان قوه قضائیه و مقننه تلاش می‌کنیم صدای واحد وفاق به گوش مردم برسد.

«حسین جابری انصاری» مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این دیدار تاکید کرد: ایرنا به عنوان رسانه ملی با همه توان و ظرفیت خود برای ترمیم شکاف‌های سیاسی و اجتماعی تلاش می‌کند و در خدمت تحکیم روابط دولت و ملت خواهد بود.

مهرماه و میهمانان ایرنا

گروه پژوهش و بررسی‌های خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسب سالگرد هفتم اکتبر(عملیات گسترده جبهه مقاومت با عنوان "طوفان الاقصی" به شهرک های صهیونیستی) رخدادهای خاورمیانه و فلسطین در یکسال گذشته را در میزگردی با حضور «محمد خواجویی» کارشناس مسائل غرب آسیا و مدیر گروه جامعه و سیاست در لبنان مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه و «علیرضا مجیدی» کارشناس مسائل غرب آسیا تحلیل و بررسی کرد.

این کارشناسان بر این باورند که با وجود حملات پیوسته اسرائیل در یک سال گذشته علیه مردم فلسطین، لبنان و جریان و رهبران مقاومت اما حزب‌الله در منطقه از بین نخواهد رفت زیرا یک گروه تصنعی و دست‌ساز نیست بلکه ریشه و بدنه مردمی قوی و مستحکمی دارد هرچند مقاومت نیز باید استراتژی مقابله با اسرائیل را به‌روز کند.

همچنین گروه پژوهش ایرنا  چرایی آتش جنگ میان رژیم صهیونیستی و جبهه مقاومت و فرجام آن را با حضور کارشناسان در ۲ بخش تحلیل و بررسی کرد.

در بخش نخست این نشست  به نقش بازیگران اصلی در این جنگ اشاره شد اینکه مهم‌ترین این بازیگران ایالات متحده، روسیه و چین هستند که البته نمی‌توان از بازیگران دیگری که در رویدادهای منطقه دخیل هستند مانند فرانسه و انگلستان نیز  غافل شد.  در وضعیت کنونی، این بازیگران در نوع مواجهه با رویدادی کنونی منطقه از یک ضرب‌آهنگ مشخص و مشترک برخوردار نیستند و اگر کسی بخواهد در باب پیامد و روند تحولات این روزهای منطقه صحبت کند، باید ببیند هر کدام از این بازیگران بزرگ از افزایش یا کاهش تنش یا حالت بلاتکلیفی و وضعیت معلقی که برخی دنبال آن هستند، چه منافعی عایدشان می‌شود.

در بخش دوم و پایانی این نشست که با عنوان "راه رسیدن به بازدارندگی جدید برابر اسرائیل" منتشر شد؛ زمینه‌های تحولاتی که این روزها شاهد آن هستیم مورد واکاوی قرار گرفت. به گفته کارشناسان امروز به تعبیر رئالیست‌ها در جهانی زندگی می‌کنیم که همواره احتمال وقوع جنگ در آن وجود دارد اما با وجود همه شعارها و فعالیت نهادهای بین‌المللی که برای جلوگیری از وقوع جنگ ایجاد شده، تمامی کنشگران، استراتژی بقا و منافع ملی را در اولویت و در دستور کار سیاست خودشان دارند.

مهرماه و میهمانان ایرنا

سرهنگ «داود معظمی گودرزی» رییس پلیس فتا تهران و سرهنگ «سیدابوالفضل موسوی‌پور» رییس پلیس راهور پایتخت از فرماندهان فاتب (فرماندهی انتظامی تهران بزرگ) نیز به مناسبت هفته نیروی انتظامی از سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» بازدید کردند. سرهنگ گودرزی در حاشیه این بازدید، اخلاق مداری را ویژگی ممتاز ایرنا عنوان کرد. سرهنگ موسوی‌پور نیز در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبرنگاران موتورسوار ایرنا کلاه ایمنی اهدا کرد.

میهمانان مراکز و دفاتر استانی ایرنا در مهرماه ۱۴۰۳ 

مهرماه و میهمانان ایرنا

«علیرضا حسن پور»  مدیرکل تعزیرات حکومتی با حضور ر در استودیو خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین از رسیدگی به پنج هزار و ۵۸۹ فقره پرونده طی ۶ ماهه نخست سال جاری در حوزه‌های مختلف قاچاق کالا و ارز، بهداشت و درمان، کالا و خدمات و اصناف خبر داد. «پژمان صالحی فر» مدیرکل انتقال خون از دیگر میهمانان این نمایندگی بود.

نمایندگی ایرنا در استان البرز نیز در هفته فراجا میزبان سرهنگ «رسول جلیلیان» رییس پلیس فتای این استان بود. «فرید نجف نیا»  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز نیز از دیگر میهمانان این نمایندگی بود.

«محمد قیصرزاده» مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام نیز میهمان نمایندگی ایرنا در این استان بود، که به پیش ثبت نام چهار هزار و ۸۳۰ نفر معادل ۹۵ درصد از مجموع پنج هزار مادر روستایی و عشایر مشمول طرح بیمه جوانی جمعیت اشاره کرد.

تیتر "دوربین‌هایی که شهادت و شهامت را روایت می‌کردند" ماحصل گفت و گوی خبرنگار نمایندگی ایرنا در آذربایجان غربی با خانواده شهدای رسانه بود که در هفته دفاع مقدس (۳۱ شهریورماه تا ۶ مهرماه) در دفتر ایرنا حضور یافتند.

یادواره شهید «محمدرضا ثابت قدم» یکی از هفت شهید رسانه گیلان همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس در دفتر خبرگزاری ایرنا رشت برگزار شد.

مهرماه و میهمانان ایرنا

«مصطفی معینی» نماینده مردم شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی نیز چندی پیش میهمان دفتر ایرنا کاشان بود.

«فاطمه سلیمانی» پژوهشگر کارشناسی ارشد رشته آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی که موفق به اختراع دستگاه ورزشی هماهنگی عصب و عضله و همچنین عضویت در فدراسیون جهانی مخترعان سال ۲۰۲۴ در حوزه علوم ورزشی و توانبخشی و فیزیوتراپی شده بود در نمایندگی ایرنا همدان حضور یافت. «علی حقیقی»  مدیرکل ورزش و جوانان همدان و  «مهرداد آهکی» مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای میهمان این نمایندگی بودند.

حاج «علی عظیمی» کشاورز بهاری نیز با حضور در این نمایندگی از اهدای ۲۰ میلیارد ریال حمایت مالی اش به جبهه مقاومت گفت.

«حمید شایان‌مهر» مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان غربی نیز با حضور در نمایندگی ایرنا در ارومیه از عضویت یک هزار مشاور املاک در استان در سامانه کاتب در راستای شفاف سازی معاملات ملکی در کشور خبر داد.

«میثم چگینی» جوانی ۳۷ ساله و آتش‌نشان اراکی که به عنوان مربی بین‌المللی و مسئول آموزش خاورمیانه به عنوان آتش‌نشان داوطلب در سازمان ملل فعالیت دارد در نمایندگی ایرنا در استان مرکزی حضور یافت.

نمایندگی ایرنا در قم نیز میزبان «محمدرضا فلاح» رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی این استان بود.

«مسعود میرزایی شهرابی» رییس دانشگاه فردوسی مشهد با حضور در نمایندگی ایرنا در خراسان رضوی، نقش ایرنا را در گفتمان‌سازی موثر دانست.

«اصغر تقی زاده شکیبا» دمدیرمسئول بنیاد دایره المعارف و مرکز اسناد اردبیل با حضور در نمایندگی ایرنا در این استان از جمع آوری نزدیک به یک هزار نسخه سند تاریخی و تالیفات نویسندگان بومی خبر داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.